Szkolenia dla opiekunek w żłobku i klubie dziecięcym

Szkolenie dla opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym 280h

24
Kup teraz
980.00 PLN

Szkolenie przeznaczone dla osób, które na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 2011r o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, chcą zdobyć uprawnienia do pracy w żłobku lub klubie dziecięcym. 

Zapisując się na szkolenie i opłacając fakturę, otrzymujesz dostęp do platformy, na której możesz uczyć się w każdej wolnej chwili, bez wychodzenia z domu.

Na wystawionym przez nas zaświadczeniu nie będzie informacji, że kurs był przeprowadzony w formie online.


Po ukończeniu szkolenia i pozytywnym zaliczeniu testu, otrzymasz od nas uprawnienia do pracy w żłobku i klubie dziecięcym, na podstawie decyzji Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nr 11/2021.

 

AUTOR SZKOLENIA: mgr Marta Żak - pedagog opiekuńczo-wychowawczy z ponad 10 letnim doświadczeniem w zarządzaniu żłobkami i przedszkolem na terenie Wrocławia. Ukończone studia podyplomowe na kierunku Bezpieczeństwo i higiena pracy a także szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy (KPP) i RODO. 

Marta Żak - kliknij tutaj

 

Szkolenie obejmuje 200 godzin na przyswojenie teorii a to oznacza, że kolejna partia materiału będzie się odblokowywać stopniowo przez kolejne dni. 

Otrzymasz maila przypominającego o następnych lekcjach.

Zadania domowe należy przygotować w formie plików tekstowych. Będą one wyrywkowo sprawdzane przez wykładowcę. Nie trzeba ich wysyłać bez wskazania przez nas takiej konieczności.  

 

Praktyki zawodowe w wymiarze 80 godzin należy odbyć w dowolnym żłobku lub klubie dziecięcym. Praktyki wykonane w przedszkolu, które nie prowadzi grupy żłobkowej i nie ma wpisu do Empatii nie będą zaliczane.

Praktyki rozpoczęte w trakcie teorii NIE BĘDĄ ZALICZANE. Zgodnie z Programem Ministerstwa praktyki należy rozpocząć po ukończonej teorii. 

Wzór zaświadczenia dot. praktyk dostępny na naszej stronie internetowej www.szybkikurs.pl w zakładce Pliki do pobrania.

PLIKI DO POBRANIA

 

Program szkolenia:

Moduł I: Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki

1.1. Adaptacja jako rezultat rozwoju (5h)

1.   Omówienie zagadnień z zakresu pedagogiki, psychologii rozwojowej człowieka, psychologii małego dziecka i socjalizacji 
2.   Definicja rozwoju i adaptacji 
3.   Koncepcje i metody pracy z dzieckiem w wieku do lat 3 
4.   Etapy procesu adaptacji i wspomagania 
5.   Rola opiekuna i rodzica 
6.   Znaczenie interakcji społecznych 
7.   Etyka zawodowa i rola współpracy w zespole 

1.2. Przebieg rozwoju jednostki w cyklu życia (5h)

1.   Etapy rozwoju dziecka we wczesnym dzieciństwie 
2.   Etapy rozwoju w okresie średniego dzieciństwa  
3.   Etapy rozwoju w okresie późnego dzieciństwa 
4.   Etapy rozwoju w okresie wczesnej dorosłości 
5.   Etapy rozwoju w okresie średniej dorosłości 
6.   Etapy rozwoju w okresie późnej dorosłości 
7.   Teoria rozwoju Z. Freuda 

1.3. Uwarunkowania procesu rozwoju jednostki (5h)

1.  Rola genetyki w procesie rozwoju 
2.  Wpływ środowiska na rozwój jednostki 
3.  Zagrożenia i krytyczne etapy rozwojowe 
4.  Kryzysy rozwojowe 

1.4. Osiągnięcia rozwojowe w poszczególnych etapach życia jednostki (5h)

1. Zadania rozwojowe jednostki 
2. Osiągnięcia rozwojowe - okres noworodkowy 
3. Osiągnięcia rozwojowe- okres niemowlęcy 
4. Osiągnięcia rozwojowe- okres poniemowlęcy 
5. Osiągnięcia rozwojowe w okresie średniego dzieciństwa 
6. Osiągnięcia rozwojowe w okresie późnego dzieciństwa 
7. Osiągnięcia rozwojowe w okresie wczesnej dorosłości, średniej dorosłości i późnej dorosłości 

Moduł II: Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa

2.1. Zadania rozwojowe w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym (5h)

1. Zadania rozwojowe w okresie wczesnego dzieciństwa według E.H. Eriksona, B. M. i P. R. Newmanów i R. J. Havighursta
2. Poznanie procesu i faz rozwoju w okresie niemowlęcym  i poniemowlęcym
3. Zdobycie wiedzy na temat  opieki i pielęgnacji dziecka zdrowego i dziecka z zaburzonym rozwojem
4. Umiejętność obserwacji i weryfikacji zachowań dziecka, rozpoznania sygnałów dotyczących potrzeb fizjologicznych, zmęczenia
5. Trudności rozwojowe w okresie noworodkowym, niemowlęcym i poniemowlęcym
6. Objawy niepokojące w okresie noworodkowym, niemowlęcym  i poniemowlęcym

2.2. Aspekty rozwoju dziecka – charakterystyka zmian w zakresie rozwoju poznawczego, psychospołecznego i motorycznego na poszczególnych etapach życia dziecka (5h)

1. Faza noworodka
a) Skala Apgar jako ocena podstawowych funkcji noworodka
b) Rodzaje odruchów bezwarunkowych u noworodka
2. Okres niemowlęcy (rozwój poznawczy, motoryczny, psychospołeczny) 
3. Okres poniemowlęcy (rozwój poznawczy, motoryczny, psychospołeczny)
4. Średnie dzieciństwo (rozwój poznawczy, motoryczny, psychospołeczny)
5. Późne dzieciństwo (rozwój poznawczy, motoryczny, psychospołeczny)  

2.3. Źródła szans i zagrożeń dla rozwoju dziecka w wieku do lat 3 (5h)

1. Źródła szans i zagrożeń rozwoju dziecka – wybrane przykłady 
2. Potrzeby dziecka
3. Czynniki zaburzające rozwój
4. Rola rodziny w prawidłowym procesie rozwoju dziecka

2.4. Neurologiczne podstawy rozwoju dziecka (5h)

1. Układ nerwowy dziecka
2. Rozwój mowy w pierwszym roku życia
3. Etapy rozwoju mowy od 12-36 miesiąca życia
4. Umiejętność rozpoznawania sygnałów ostrzegawczych w rozwoju dziecka
5. Patologie w obrębie mózgu jako czynnik zaburzeń
6. Integracja sensomotoryczna – zaburzenia
7. Na czym polega prawidłowy i nieprawidłowy rozwój psychoruchowy
8. Nadpobudliwość psychoruchowa

2.5. Mechanizmy rozwoju dziecka (5h)

1. Uczenie się
2. Rozwój jednostki a kształtowanie się osobowości
3. Rola czynników genetycznych
4. Wpływ temperamentu na osobowość
5. Cechy jako charakterystyka osobowości
6. Rola wczesnodziecięcych schematów poznawczych

Moduł III: Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka

3.1. Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych dziecka (10h)

1. Potrzeby według Jeffreya Younga
2. Piramida potrzeb Maslowa
3. Potrzeby dziecka, diagnoza stanu i metody ich zaspokojenia
4. Stadia rozwoju i teoria rozwoju poznawczego według J. Piageta
5. Pedagogika Marii Montessori w rozwoju dziecka

3.2. Planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka w codziennych sytuacjach (powitanie, pożegnanie, posiłki, czynności higieniczne, odpoczynek, zabawa) (30h)

1. Powitanie -w jaki sposób odbywa się codzienne przyjęcie dziecka do żłobka/klubu dziecięcego - umiejętność tworzenia przyjaznych relacji interpersonalnych
2. Pożegnanie- w jaki sposób odbywa się pożegnanie dziecka po pobycie w placówce
3. Posiłki – piramida żywieniowa, zdrowe nawyki żywieniowe, w jaki sposób przebiegają posiłki, rola higieny, HACCP, karmienie i nauka samodzielności
4. Czynności higieniczne - poznanie zasad pielęgnacji dzieci, czynności higienicznych, nauka posługiwania się codziennymi przedmiotami
5. Odpoczynek – (rola i warunki odpoczynku i zasady jego zaaranżowania zgodnie z przepisami sanitarno-higienicznymi)
6. Zabawa –(rola zabawy, planowanie, dokumentowanie i umiejętność układania planu zajęć z uwzględnieniem stymulacji wszystkich aspektów rozwoju dziecka; umiejętność dopasowania rodzaju zabawy, zabawek i oceny ich bezpieczeństwa)
7. Obserwacja i diagnoza dziecka
- wspieranie tendencji pozytywnych
- zauważanie niepożądanych tendencji rozwojowych
8. Zasady stymulacji rozwoju według A. Matczaka

3.3. Kreowanie przedmiotowego i społecznego środowiska rozwoju dziecka (5h)

1. Rola środowiska społecznego w rozwoju dziecka
2. Rola rodziny w rozwoju dziecka
3. Prawidłowe i nieprawidłowe postawy rodzicielskie i ich wpływ na dziecko
4. Prawa dziecka według Konwencji i według Janusza Korczaka
5. Rodzaje instytucji wspierających dziecko i rodzinę – przykłady i formy pomocy
6. Poznanie zasad aranżacji otoczenia i przestrzeni służącej rozwojowi dziecka

3.4. Opieka pielęgnacyjna i zdrowotna nad dzieckiem prawidłowo i nieprawidłowo rozwijającym się (35h)

1. Choroby wieku dziecięcego
2. Umiejętność podjęcia opieki nad dzieckiem zdrowym i z objawami choroby
3. Podstawy pielęgnacji dziecka
4. Zaburzenia rozwoju a opieka nad dzieckiem
5. Rola żłobka w pracy z dziećmi zagrożonymi dysfunkcjami

3.5. Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka - zabawy eksploracyjne, muzyczne, rytmiczne, plastyczne i techniczne (30h)

1. Zabawa jako globalny stymulator rozwoju
2. Typ zabaw wykorzystywanych w procesie stymulacji rozwoju człowieka
3. Organizacja zajęć stymulujących rozwój dzieci
4. Zapoznanie kursanta z bezpiecznymi materiałami wykorzystywanymi do prowadzenia zajęć
5. Charakterystyka zabawek i ich walory (bezpieczeństwa, higieny, kształcenia, estetyki i dopasowania)
6. Poznanie przykładowych zabaw muzycznych i rytmicznych
7. Wykorzystanie chusty Klanzy jako metody wzbogacania zajęć i budowania relacji
8. Poznawanie świata poprzez zmysły w zabawie
9. Pomysły na ciekawe prace plastyczne
10. Rola aktywności fizycznej i ruchu na świeżym powietrzu w rozwoju dziecka
11. Zasady bezpieczeństwa na placu zabaw

3.6. Wprowadzanie dziecka w kulturę (5h)

1. Kultura jako kontekst rozwoju
2. Literatura dziecięca i jej rola w rozwoju dziecka
3. Rola sztuki w kształtowaniu wrażliwości estetycznej
4. Poznawanie tradycji związanych ze świętami i kulturą
5. Kształtowanie prawidłowych postaw i nawyków kulturalnych dziecka

3.7. Budowanie relacji społecznych z dzieckiem, rodzicami i lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka (5h)

1. Teoria przywiązania
2. Modele interakcji wychowawczych wg Brzezińskiej
3. Jak zbudować relacje interpersonalne z małym dzieckiem
4. Prawidłowy schemat postępowania opiekunek w relacji z dziećmi 2-3 letnimi
5. W jaki sposób komunikować się i współpracować z rodzicami
6. Jakie są oczekiwania rodziców względem placówki i jakie są sposoby ich zaspakajania
7. Jak współpracować z lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka; kiedy występuje potrzeba wsparcia specjalisty i z jakich form można skorzystać

Moduł IV: Kompetencje opiekuna dziecka

4.1. Odpowiedzialność prawna opiekuna (5h)

1. Obowiązki prawne opiekuna
2. Prawo Pracy – wybrane zagadnienia
3. Ustawa o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 - wybrane zagadnienia
4. Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy -wybrane zagadnienia
5. Ochrona dzieci przed krzywdzeniem, umiejętność reakcji i wskazania możliwości pomocy
6. Obowiązek udzielenia pierwszej pomocy w sytuacjach zagrożenia oraz odpowiedniej reakcji w sytuacjach krytycznych 

4.2. Podstawy medycyny ratunkowej - udzielanie dziecku pierwszej pomocy (10h)

1. Omówienie stanów bezpośredniego lub pośredniego zagrożenia zdrowia lub życia dziecka
2. Postępowanie w przypadkach zadławienia, oparzenia, urazów, złamania
3. RKO dzieci i niemowląt
4. Postępowanie w przypadku gorączki
5. Obowiązki pracownika

4.3. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy (10h)

1. Zapoznanie się z przepisami BHP 
2. Zapoznanie się z przepisami pożarowymi. Ewakuacja
3. Poznanie zasad bezpieczeństwa i zagrożeń w miejscu pracy
4. Zapobieganie wypadkom
5. Profilaktyka ochrony zdrowia
6. Obowiązki opiekunki dot. nadzoru nad dziećmi, zapewnienia funkcji opiekuńczo -wychowawczej i bezpieczeństwa

4.4. Umiejętność radzenia sobie ze stresem i rozwiązywania problemów (5h)

1. Pojęcie stresu
2. Umiejętność identyfikacji napięcia i stresu u dziecka i poznanie sposobów na jego rozładowanie
3. Poznanie metod rozładowania własnego stresu i napięć 
4. Mediacje z rodzicami, umiejętność prowadzenia rozmów z rodzicami konfliktowymi i roszczeniowymi
5. Wypalenie zawodowe

4.5. Emisja głowu (5h)

1. Zdobycie podstaw funkcjonowania narządu mowy i głosu
2. Metoda pracy z głosem
3. Higiena głosu - oddziaływania profilaktyczne ochrony głosu
4. Patologia głosu
5. Styl życia jako ważny czynnik wpływający na proces emisji głosu
6. Zajęcia muzyczne

Moduł V: Praktyki zawodowe w żłobku lub klubie dziecięcym (80h)

 

Kopiowanie i rozpowszechnianie treści zawartych w szkoleniu jest zabronione ©®

AUTOR SZKOLENIA: mgr Marta Żak - pedagog opiekuńczo-wychowawczy z ponad 10 letnim doświadczeniem w zarządzaniu żłobkami i przedszkolem na terenie Wrocławia. Ukończone studia podyplomowe na kierunku Bezpieczeństwo i higiena pracy a także szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy i RODO. 

Szybki Kurs – Wrocław 2022

 

Zdjęcia użyte w szkoleniu pochodzą z serwisów: www.pexels.com, www.pixabay.com oraz ze zbiorów własnych. 

lista materiałów:
polecane
Szkolenie dla dziennego opiekuna - 160 godzin

Szkolenie przeznaczone dla osób, które na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 2011r o opiece...

Course for a caregiver in a nursery or children's club 280 h

Psychopedagogical basis of an individuals development1.1. Adaptation as an outcome of development (5h)1. Discussing issues in the...

Курс на опікуна в яслах або дитячому клубі 280 годин

Навчання призначене для осіб, які згідно з Законом від 4 лютого 2011 року про виховання...

<p>Serwis używa plik&oacute;w cookies zgodnie z&nbsp;<a href="https://szybkikurs.pl/pliki-do-pobrania/">Polityką Prywatności i plik&oacute;w Cookies</a>. Pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki.</p>

Akceptuję